Het begin - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roel Nijhuis - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roel Nijhuis - WaarBenJij.nu

Het begin

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

16 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nu ik ongeveer een 3 weken weg ben uit Nederland, vind ik het wel een keer tijd om het eerste stukje te schrijven. Van de afgelopen weken heb ik 3 dagen in Seoul (Zuid-Korea) doorgebracht en de rest hier in Nieuw Zeeland. Tussen Nederland en Zuid-Korea zit 8 uur tijdverschil. Dit heb ik op een harde manier ontdekt. De eerste avond in Seoul had ik redelijk veel last van jetlag. Tegen de tijd dat ik hier overheen was gingen we alweer door naar Nieuw-Zeeland. Seoul is een gigantische stad. Er is heel veel te doen en te bekijken, maar ik ben blij dat ik daar maar 3 dagen heb doorgebracht. Als ik daar een half jaar had moeten zitten, had ik zeker geweten dat ik dat niet vol zou hebben gehouden. Het is me daar net iets te druk. Ook vond ik het daar persoonlijk een beetje stinken. In de avond licht de stad letterlijk op. In elk straatje en steegje vind je neonlichten vergezeld door typisch Japans/Koreaanse muziek. Al met al vond ik het wel leuk om in Seoul te zijn geweest, het is namelijk wel echt heel anders dan Europa. Het is bijzonder om een keer in je leven mee te maken, maar 3 dagen zijn voor mij wel genoeg ;p.

Nieuw Zeeland is voor mij een compleet ander verhaal. Het is hier totaal geen drukte en er heerst een heel relaxte sfeer. Ik hoorde voor de tijd van mijn moeder dat ze hier het gezegde hadden:"no worries mate" (Geen zorgen makker). Nu kon ik me hier wel wat bij voorstellen voordat ik vertrok, maar ik dacht niet dat het echt een typisch dingetje was. Dit was. Dit is dus wel het geval. Ik heb letterlijk de zin 'no worries mate' minstens 50 keer gehoord tijdens de vakantie. De natuur van dit land is ontzettend divers. Je hebt bergen, stranden, bossen, vulkanen en noem maar op. Dit zorgt natuurlijk voor mooie foto’s. De afgelopen 2 weken heb ik samen met mijn familie een trip in een camper gemaakt en een heleboel dingen gezien. Nu ben ik van plan om van al deze dingen 1 groot filmpje te maken met de hoogtepunten van de reis. Deze is nog niet helemaal af, maar ik hoop dat hij tegen het einde van deze week af is. Ik heb nu al wel wat foto’s zodat jullie tot die tijd tenminste nog wel iets kunnen zien van mijn reis.

Groetjes Roel :)

  • 16 Januari 2018 - 07:41

    Vera Nijhuis:

    heel erg leuk en mooi geschreven Roel! Kan niet wachten totdat het filmpje er is.

    dikke knuffel uit Nederland van het hele gezin <3

  • 16 Januari 2018 - 07:43

    Vera Nijhuis:

    Ook mooie foto's , vooral die van de waterval ;p

  • 16 Januari 2018 - 07:49

    Mies Nijhuis:

    Hoi Roel!! Leuk gedaan! Ik mis je wel maar dat hoort erbij, ik heb heel veel zin in het filmpje! Nog heel veel plezier op Avondale College!!

    XxX Mies

  • 16 Januari 2018 - 08:30

    Juud:

    Prachtig verhaal roel!
    Superleuk om te lezen als thuisfront!
    Dikke kus juud

  • 16 Januari 2018 - 10:26

    Oma Ans:

    Roel, ik had al verschillende keren gekeken en vanmorgen stond jouw ervaring van de reis erop.
    Leuk om jouw studie reis en verblijf zo te kunnen volgen. Opa en ik genieten hiervan.
    Erg leuk geschreven , tot de volgende keer.

  • 16 Januari 2018 - 15:20

    Manon - Activity Int.:

    Superleuk om te lezen Roel!! Kan me voorstellen dat Seoul heftig was :-)
    Hoop dat de eerste dagen zonder je familie zijn meegevallen, zal gek zijn geweest.
    Veel succes en plezier de komende tijd!
    Groetjes Manon - Activity Int.

  • 18 Januari 2018 - 17:13

    Sinterkas:

    Joww Roel,

    Mooi verhaal en erg mooie foto's!! Ik zal je reis intensief volgen de komende maanden!

    (⌐■_■) groetjes je neef(je) (⌐■_■)

  • 18 Januari 2018 - 19:12

    Annie En Jan:

    Het reisverslag van de reis naar Nieuw Zeeland en de mooie foto's van de vakantie laten zien dat goed bezig bent. Jouw gastouders hebben we ook gezien op foto lieve mensen. Roel ga zo door , van ons nog een dikke knuffel.

  • 20 Januari 2018 - 06:29

    Gerrie (zus Van Oma Ans):

    Hoi Roel,

    Ik ga je ook volgen en geniet er nu al van.
    Heel veel succes daar en ook genieten he.
    '
    Groetjes Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Reis naar Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2018

Laatste Blog

23 Mei 2018

Zuider Eiland aftermovie

08 Mei 2018

Zuider Eiland!

27 Maart 2018

Nog een update

03 Maart 2018

Update
Roel

Welkom op mijn profiel. Hier kun je mijn reis door Nieuw Zeeland volgen! :)

Actief sinds 11 Dec. 2017
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 11770

Voorgaande reizen:

23 December 2017 - 13 Juli 2018

Reis naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: