Zuider Eiland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roel Nijhuis - WaarBenJij.nu Zuider Eiland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roel Nijhuis - WaarBenJij.nu

Zuider Eiland!

Door: Roel Nijhuis

Blijf op de hoogte en volg Roel

08 Mei 2018 | Nieuw Zeeland, Auckland

Bij deze (eindelijk) weer een nieuwe update ;) Met deze update wil ik even mededelen dat ik zowel goed nieuws als slecht nieuws heb. Ik zal wel met het slechte nieuws beginnen. Zoals de meesten van jullie weten, heb ik 2 weken geleden 10 dagen op het Zuidereiland van Nieuw-Zeeland doorgebracht. Nu heb ik tijdens deze trip een heleboel GoPro filmpjes gemaakt, zodat ik daar een mooie video van zou kunnen maken die ik dan weer met jullie zou kunnen delen. Ik ben de afgelopen paar dagen bezig geweest met kleine delen van deze video, en ik was al een aardig eind gekomen. Nu dan het slechte nieuws: Ik had video (die nog niet af was) op een verkeerde manier opgeslagen en nu is het project corrupt geraakt. Dit betekent niet dat ik al mijn beelden kwijt ben die ik met de GoPro heb gemaakt, maar dit betekent wel dat ik helemaal opnieuw moet beginnen met het maken van de video :( Dan nu het goede nieuws: ik kan jullie beloven dat wanneer het filmpje af is, jullie het beste filmpje tot nu toe te zien krijgen (naar mijn mening dan ;p).

Oorspronkelijk wilde ik een geschreven stuk en een filmpje in één blog gaan plaatsen, maar dit filmpje gaat me nu waarschijnlijk ook weer een aantal dagen kosten om in elkaar te zetten en ik wil niet nog langer niks van me laten horen. Ook kan ik natuurlijk al wel een klein voorproefje geven op hoe het filmpje er uit gaat zien ;)

Voordat ik vertrok, heb ik van veel mensen gehoord dat het Zuidereiland nog mooier zou zijn dan het Noordereiland is. Als jullie al wat voorgaand beeldmateriaal op mijn blog hebben gezien, weten jullie wel dat het Noordereiland absoluut geen lelijke plek is om te verblijven. Daarom dacht ik ook dat deze mensen het maar gewoon zeiden om mij enthousiast te maken voor de trip. Echter, ik weet niet hoe het mogelijk is, maar het Zuidereiland is daadwerkelijk nog mooier dan het Noordereiland. Het Zuidereiland heeft alles wat het noordelijke ook heeft, maar gooit daar nog een extra schepje bovenop als het ware. Het noorden heeft mooie bergen met veel groen, het zuiden heeft diezelfde bergen, maar dan 2 keer zo hoog en met sneeuw op de toppen. Het noorden heeft mooie stranden en meren waar je lekker in kan zwemmen, het zuiden heeft meren die zo helder zijn, dat je de 5 meter diepe bodem haarscherp kunt zien, en ga zo maar door. Ik kan met een hoop zekerheid zeggen dat dit de mooiste bestemming is waar ik ooit heen ben geweest. Ik vond de trip elke cent waard.

Tijdens de trip heb ik ook een aantal nieuwe mensen leren kennen, waarvan een gedeelte net als ik in Auckland woont. Hier heb ik nu nog steeds contact mee, en ondanks dat ze niet bij mij op school zitten, spreken we soms nog wel af tijdens de weekenden om samen gezellig iets te gaan doen. Eén van deze vrienden heeft mij overtuigd om te gaan bungeejumpen in Queenstown. Queenstown is (samen met Christchurch) een van de grootste steden op het Zuidereiland en dient als een soort van walhalla voor adrenaline junkies. Het is de place to be als je iets wil gaan doen waar veel spanning bij komt kijken, zoals skydiven en bungeejumpen. Queenstown is ook de plaats waar het concept bungeejumpen is bedacht en voor het eerst is uitgevoerd. Tijdens de trip hebben we een stop genomen bij de brug waar de aller eerste bungeejump ter wereld heeft plaatsgevonden. Deze plek is tot op de dag van vandaag nog steeds functioneel als bungeejump plek. Toen ik mensen van die brug zag springen, werd ik ook enthousiast en begon ik ook na te denken om een bungeejump te doen. Ik wilde tot die tijd liever gaan skydiven in Queenstown, maar uiteindelijk heeft een Duitse vriend de knoop voor mij doorgehakt en gezegd dat ik moest gaan bungeejumpen. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik naar hem heb geluisterd, want ik heb van een aantal mensen die beide hebben uitgeprobeerd gehoord dat ze skydiven mooier vonden qua uitzicht, maar bungeejumpen spannender vonden qua doen. Nou ben ik wel iemand die liever voor spanning dan voor uitzicht gaat eerlijk gezegd ;P. Ik kan jullie vertellen dat die bungeejump het meest spectaculaire is wat ik ooit heb gedaan in mijn leven. Ik kan iedereen aanraden om het te doen als je ooit de kans krijgt. In het begin lijkt het spannend, zeker als je aankomt op het platform en op het punt staat om te springen, maar het is het absoluut waard. Ik kan jullie nu al wel een paar foto’s van mijn bungeejump ervaring laten zien samen met wat andere foto’s van de trip, maar het filmpje moet dus helaas nog even wachten. Tot die tijd hoop ik dat jullie je vermaakt hebben met deze update!


  • 08 Mei 2018 - 15:50

    Ans Huttenhuis:

    Roel, wat durf je, de toren in Leeuwarden was 114,6 meter en doe daar maar 20 meter bij op
    wat je gespronden hebt, dus wij hebben ongeveer gezien hoe hoog. Maar vroeger hield je al van hoog,
    zo kereltje die van de 10 meter hoge duikplank sprong in Nordhorn.
    Erg mooi verslag en wij wachten op de video. Nog fijne weken in Auckland. gr.oma Ans

  • 08 Mei 2018 - 16:27

    Gerrie (zus Van Oma Ans):

    Leuk Roel weer iets van je gelezen te hebben.
    Geniet nog maar lekker.

    Groetjes Gerrie

  • 09 Mei 2018 - 09:58

    Manon - Activity Int.:

    Wat gaaf! Held!! Leuk om te lezen weer.. En ben benieuwd naar je filmpje!
    Veel plezier nog!! Groetjes van Manon

  • 20 Mei 2018 - 21:03

    Ouwe:

    Nu blijven de filmpjes wel erg lang onderweg, zal wel de afstand zijn....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Reis naar Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2018

Laatste Blog

23 Mei 2018

Zuider Eiland aftermovie

08 Mei 2018

Zuider Eiland!

27 Maart 2018

Nog een update

03 Maart 2018

Update
Roel

Welkom op mijn profiel. Hier kun je mijn reis door Nieuw Zeeland volgen! :)

Actief sinds 11 Dec. 2017
Verslag gelezen: 668
Totaal aantal bezoekers 11741

Voorgaande reizen:

23 December 2017 - 13 Juli 2018

Reis naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: