School - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roel Nijhuis - WaarBenJij.nu School - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roel Nijhuis - WaarBenJij.nu

School

Blijf op de hoogte en volg Roel

08 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Auckland

De eerste twee weken van school zitten er bijna op, dus ik vind het wel weer een keer tijd voor een update.

In de afgelopen 9 weekdagen ben ik 6 dagen naar school geweest waarvan 1 dag een lesdag was. De andere dagen waren onder andere introductiedagen, vrije dagen en een sportdag. Tijdens mijn eerste introductiedag heb ik mijn mede-internationals voor het eerst ontmoet. Deze groep bestaat uit iets minder dan 120 leerlingen die dit jaar ook voor het eerst hier zijn. Van deze ca. 120 leerlingen is iets meer dan de helft Mexicaans. Dit aantal is blijkbaar ongekend hoog, vergeleken met de voorafgaande jaren. Ik kan ook merken dat er een heleboel Mexicanen aanwezig zijn, aangezien de meesten liever Spaans met elkaar praten dan Engels. Ik ben tot zover ik weet de enige in de hele school die afkomstig is uit Nederland, maar gelukkig niet de enige die Nederlands spreekt. Er is dit jaar ook een meisje uit Vlaanderen (België) naar Avondale College gekomen.
In de vrije dagen die ik de afgelopen week heb gehad ben ik meestal het centrum van Auckland ingegaan, gewoon een beetje om te verkennen. Af en toe met een grote groep andere internationals, af en toe met één andere international, en af en toe in mijn eentje. Dit is voor mij wel een goede manier om de stad (en de andere internationals) goed te leren kennen. Zo zijn we een keer naar een park gegaan om daar wat met zijn allen te eten, en ben ik met een Mexicaanse jongen een berg op gegaan in het midden van Auckland (zie video). Ook heb ik nog een leuk dagje met mijn gastgezin en een Duitse jongen op een strand doorgebracht (zie ook video).
Vandaag heb ik deelgenomen aan de sportdag waar ik het al eerder over had in dit bericht. Deze dag bestond uit 5 verschillende atletische onderdelen. Bij deze onderdelen was de keuze aan jezelf of je mee wou doen of niet, en of je dit serieus wilde doen of niet. Als je een bepaalde tijd/afstand/hoogte zou halen bij een bepaald onderdeel, zou je in aanmerking kunnen komen voor een kwalificatie, en zou je later nog een keer dat onderdeel moeten doen op een hoger niveau. Nu wist ik mezelf te kwalificeren voor verspringen en 100 meter sprint. Bij het verspringen heb ik het op de één of andere manier tot de finale geschopt en zit ik bij de laatste 8 deelnemers! Deze finale wordt morgen nog gehouden. Bij de 100 meter sprint viel ik samen met 7 andere leerlingen af in de halve finale. Deze finale is vandaag al gehouden (zie video).

Kortom, ik heb het heel erg naar mijn zin gehad de afgelopen 2 weken, en ik hoop dat dat ook nog zo gaat blijven! (Ook al gaan alle serieuze lessen vanaf nu wel echt beginnen… ;p)



  • 08 Februari 2018 - 12:41

    Koen Nijhuis:

    Leuk bericht, zie veel enthousiaste lui, top.

  • 08 Februari 2018 - 15:38

    Ans Huttenhuis:

    Leuk weer iets van jou te horen, succes morgen in de finale , fijn dat je het zo naar je zin hebt.

  • 08 Februari 2018 - 17:32

    Gerrie (zus Van Oma Ans):

    Leuk hoor.
    S666666 morgen.

  • 09 Februari 2018 - 15:35

    Vera Nijhuis:

    zow als jij die finale hebt gewonnen kom je hopelijk heel onder die stapel vandaan!
    mooi dat je het zo leuk hebt daar!

    Groetjes je pokebro ;)

  • 13 Februari 2018 - 18:25

    Oma Annie:

    Mooie

  • 13 Februari 2018 - 21:16

    Oma Annie:

    Sorry er ging iets mis, maar je hebt een mooie video en goede berichten doorgegeven ga zo door Roel en succes met je studie

  • 03 Maart 2018 - 10:28

    Koen Nijhuis:

    Hi Roel, tijd voor een nieuw bericht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Reis naar Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2018

Laatste Blog

23 Mei 2018

Zuider Eiland aftermovie

08 Mei 2018

Zuider Eiland!

27 Maart 2018

Nog een update

03 Maart 2018

Update
Roel

Welkom op mijn profiel. Hier kun je mijn reis door Nieuw Zeeland volgen! :)

Actief sinds 11 Dec. 2017
Verslag gelezen: 796
Totaal aantal bezoekers 11782

Voorgaande reizen:

23 December 2017 - 13 Juli 2018

Reis naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: